Blogger Backgrounds

30 Aug 2013

bahagia atau merana?

assalamualaikum , hari ni nak luahkan perasaan. kenapa aku rasa kebanyakkan perkara dalam hidup aku tak adil? kenapa? aku percaya yang Allah bagi dugaan yang mampu ditampung pada hambanya. aku tak tau ni dugaan ke ape? yang aku tahu , sekarang ni aku tak suka keluarga aku . aku cemburu ngan keluarga kawan aku . aku rase family aku ni layan aku mcm bukan ahli keluarga ni. ayah and mak aku , waktu adik aku duduk kat lutut aku sampai hampir terkehel, dia cakap adik aku tak sengaja , sikit aje sakit die , dan dieorg tak marah pun... tapi bile aku sakitkan adik aku , dieorg marah-2 aku . MARAH SAMPAI TAK INGAT DUNIA . samai hmpir-2 naik tangan . parents aku , selalu bergaduh . aku dah lali dah bile dieorg bergaduh . sampai waktu pergi melancong kat australia , ayah aku marah-2 mak aku pasal bende yang remeh je. abang aku pun defend mak aku... abang aku bukan main bengang lagi dengan ayah aku . aku pun joinlah same bengang ngan ayah aku . kalau kau nak tahu dalam keluarga aku , yang aku ingat , abang aku due-2 org ngn ayah aku pernah naik tangan kat muke aku .abang aku yang pertame naik tngan kt aku sbb waktu aku 4 thun, aku mnja dn slalu nangis. budak kecik , biaselah dieorg mnangis. abg aku yg kdua tu plk.. naik tangan kat aku tnpa sbb yg logik.. suke-2 tmpar aku. sampai prnah 1 hari tu , waktu aku 6 thun atau 7 tahun.. die ugut nak bunuh aku pastu nak buang aku dlm tong sampah . siap acu pisau kat leher aku lagi. ayah aku.. ape lagi , nak defend adik aku punye psal , die naik tangan kat aku .  aku tak tahu nak pnggil kluarga aku ni bahagia ke merana . kadang-2 smpai aku trfikir , aku ni anak angkat ke? aku rase mcm nak lari dari rumah ataupun bunuh diri , tapi fikiran aku masih waras . bile aku tngok family kawan-2 aku , aku rse 'kan best kalau aku dilahrikan dalam keluarga tu ' 'kalaulah family aku mcm ni' . sbnrnye , aku takde kwn nk luahkan prsaan aku ni... kat rumah ni , takde org pun yg sekepala ngn aku. sbb itu aku jeles bile nmpak adik beradik yg rpt dn sekepala . drpde prtnghan tahun lepas smpailh skrg aku bnyak brkurung dlm bilik. aku malas nak duduk kat ruang tamu . sbb aku pasti , bile-2 mse aku akn dngar parents aku brtngkar. aku rase , parents aku tak prnah fhm aku. ape yg aku minat. aku tgk , parents sokong hobi dan minat anak2 dieorg tpi parents aku? mmbantah. aku benci dikongkong. BENCI!

0 comments: